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L'edicion 2018 de La Dintrada se tendrà a Tolosa lo 22 de setembre

Ongan, lo forum social analisarà la crisi de l'occitanisme e cercarà de definir d'objectius e d'accions novèlas

L’edicion 2018 de La Dintrada aurà luòc a Tolosa lo 22 de setembre que ven. Aqueste còp, lo forum social occitan ongan vòl metre l’accent sus la crisi de l’occitanisme tant a respècte de l’engatjament dels militants coma del demesiment del nombre de locutors,  la davalada de la produccion editoriala, musicala e discografica en occitan, la cauma del CPFO...
 
“Per se renovelar, l’occitanisme deu comprene sa granda diversitat e far de proposicions novèlas que poirián portar d’avançadas per totas las categorias: professionals, associatius, ensenhaires, etc… “, çò explica Uc Jourde dins son escrich de presentacion del forum qu’ongan aurà un estat dels luòcs region per region (per de personalitats convidadas); puèi, s’ensajarà de definir ensems d’objectius e d’accions novèlas.

 
 
 
 


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Comentaris

pujol michel aurelhan 65
6.

Adiu Franc, rason qu'as de pausar eth problème: era crisi dera lèctura, e doncas dera cultura, qu'ei pregonda, tot que s'apèra "libe" uei e "culturel", que no a ren a véser dam eth esfòrç e eth plaser que nos ensenhavan d'autes còps. Qu'avem revistas coma "Gai Saber"que van a contre-corrent, cu leig "Gai Saber" ? Que coneishi militants que no'n an entenut a parlar. Aqueth exemple entr"autes : avans de cercar moïèns novèus, que seria bon de mes plan utilisar eths q'avem dejà ! e d'ajudar-les a viver !

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Mèfi! 31
5.

Manca un questionari public preparadís, ça'm par...

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Joan l\'an pas encara prés
4.

#3 — Donc comment dans ce cas développer une conscience Occitane ?
— Coma s'i son preses per desvelopar una consciéncia francesa… La metòdi, lo coneissèm tristament plan.

— Comment développer une solidarité Occitane avec les territoires les plus acculturés ?
— Coma s'es desvelopat una consciéncia ciutadana comuna a l'espaci tot de l'estat francés…

L'empacha es mai que clara : es l'estat francés, o tot autre estat a definicion a l'encòp nacionala e non occitana…

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Julian Gannat
3.

Bonjorn;
Désolé, mais je ne sais pas écrire en Occitan (du moins pas encore), je ne peux que le lire, du coup je vais m'exprimer en Français... J’espère ne pas m'attirer les foudres des lecteurs et des rédacteurs de cet excellent site. Si quelqu’un peut traduire ma pensée en Occitan, il ne faut se gêner!
Le soucis numéro un pour les Occitan qui ne vivent pas dans des régions ou la langue est encore usitée et présente dans l'environnement de tous les jours (panneaux indicateurs, émissions tv, radios...) se retrouvent comme moi dans un désert culturel incroyable. Moins de 1% à 5% des habitants de l'Auvergne ou je vis se sentent Occitans. Ce n'est même pas un sujet et encore moins une réflexion. Le Français est partout, plus personne ne parle la langue, les politiques méprisent ou ignorent ce sujet. Pas ou très peu d'associations, pas ou très peut de cours, pas d'écoles. Donc comment dans ce cas développer une conscience Occitane? Comment développer une solidarité Occitane avec les territoires les plus acculturés? Pour 90% des habitants, l'Occitanie c'est Toulouse est basta. Il faudrait peut être déjà que les "Occitans actifs" dans les régions qui ne sont pas complétement sinistrées comme ici en Auvergne, essayent de ne pas mettre de coté ces territoires oubliés. Car on parle plus des vallées Italiennes ou de la Catalogne que de l'Auvergne. En même temps, c'est normal il ne s'y passe rien de vraiment concret, saut peut etre dans la Haute Loire et dans le Cantal. Il doit y avoir un soutien de toutes les régions Occitanes à l'image des Bretons qui essayent de faire rattacher la Loire Atlantique. Partant de ce constat , de la à ce que des artistes locaux ici en Auvergne s'emparent de l'Occitan pour créer des œuvres artistiques, il faudra surement être encore patient de nombreuses années... et je ne parle même pas de la conscientisation sur cette thématique.

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Papioli
2.

Te! veiqui lo nòu occitanisme que tòrna. Per lo moment es mas qu'un golhasson qu'avem lo dever d'elevar per en far un prince occitan liure. Liure per rappòrt aus bancas que son entre las mans de Rotschild. La quasi totalitat daus esatts an chausit d'interdire aus estats la possibilitat a las bancas nacionalas de far moneda. Los estats son obligeats d'empruntar a de las bancas privadas que se genan pas per praticar l'usura e endetar La paubretat, la guerra lòr rappòrta.
Chau cambiar tanben de referençial. la referença deu pus esser l'estat que tòrna distribar los imposts a las regions, aus departements per far una politica de colonisacion economica au bon voler daus poderos mas de valorisar l'espaçi occitan. Occitania pòd pas tornar coneisser sos petits dins un territori ecartelat entre petit pais. Occitania es una entitat que vòl viure. las rotas devan pus menar a Paris mas reliar de las vilas entre elas e pas solament las que van de Peiteu a Marselha, Lion, en passant per Tolosa, Montpelièr.
Bordeu a perdegut son pòrt e Marselha transfòrma lo sieu en pòrt per los bateus de luxe. Chaudra comptar sur las terras. Occitania es un pais de montanhas, pas de planas. Quò es aura que la destinada de França dau Nòrd se separa de França dau Sud. I a pas la campanha e la montanha i a Occitania.
Tot aquò, dins de las mentalitas que cambian radicalament.
Sem pus dins una pensada materialista mas dins una pensada espirituala. La matiera es ren sens l'energia que la fai virar. Los catarismes es pas solament un problem religios. Es un problem politic perque França en profitet per colonisar la region e applicar la metòda a totas las autras regions. I a pas una istoria de França; i a de las istòrias de França.
Surtam un pauç dau cultural e d'una revendicacion que demanda tot a l'estat frances es a dire aus Rotschild .

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