Opinion
Omosexuaus e crestians
Au parat d’un concèrte qu’èi hèit a Duunkerke (Flandres occidentalas o Westhoek) ende las Jornadas d’Estiu d’Euròpa-Ecologia-Los Verds, èi encontrat un hum de monde de totis e plan sovent fòrça interessants.
Cau plan díser qu’aqueste partit, en dehòra de sas benalèjas electoralas, a l’avantatge d’estar lo qu’a lo devis mès clar sus las lengas de França o l’Esperanto per exemple. A las Jornadas d’Estiu, lo minjar es automaticament per totis biò-vegan e gessit de circuit brac. Se pòt demandar tanben sens gluten, solide.
La mentalitat deus militants de basa es, segon jo, fòrça tròp natre e generosa ende poder s’acarar au monde politic d’un regime representatiu, on lo mès filotaire ganha. Les ac digoi.
Entre doncas contactes enriquidors divèrses, un polit encontre dambe una hemna. Es pas çò que la frasa poderé deishar pensar, pr’amor que me parlèc justament de sa molhèr. Estar activa au miei d’un partit politic ecologista e lutar endeus drets deus omosexuaus, vaquí dus capèths que pauc de monde poden portar a l’encòp, pr’amor que cau una seriosa energia. Mes es pas tot.
Aquesta hemna me parlèc de l’associacion de la quala s’encuenta e que’s sona “David e Jonathan”, movement omosexuau crestian. Vaquí doncas ara tres capèths, deus quaus dus poden semblar drin antinomics.
David e Jonathan existís oficialament dempuèi 1983. Son nom veng deus dus personatges deus líber de Samuel de la Bíbla, on lo hilh de Saül e lo de Jessè son ligats per una relacion que’s pòt aisidament interpretar coma amorosa. La semblança dambe lo nom deu duet musicau de la annadas 80 es complètament fortuit pr’amor que s’agís dens aqueste cas deus noms vertadièrs deus dus protagonistas.
Soi pas ni crestian ni omosexuau, mes èi vertadièrament enveja de saludar lo combat d’aqueste monde qu’emplegan lor temps a essajar de hèr càder prejujats dens un mitan, diserí, pas favorable. Les balhi un còp de capèth.
Mes lor mission s’estanca pas aquiu, son tanben un lòc d’arcuelh e de dialògue ende personas “omosexualas, bisexualas, e transsexualas en recèrca espirituala”, e, ac podèm pensar, sovent en desarrei pr’amor deu reget d’una part de lor comunautat e a còps tanben de lor familha.
Es quicòm de hèr conéisher, que hè mudar las linhas sus çò que podèm pensar de l’omosexualitat o deu cristianisme. Podèm pensar tanben aus omosexuaus musulmans que patissen sovent dens cèrts paises de discriminacion e sovent tanben d’una repression heròtja, mes que’s volèn totun totjorn musulmans.
Son la pròva que l’esperit uman es mès larg que non pas las parets de las ideologias e deus dògmas. L’Amor tanben.
Entresenhas: https://www.davidetjonathan.com/
Cau plan díser qu’aqueste partit, en dehòra de sas benalèjas electoralas, a l’avantatge d’estar lo qu’a lo devis mès clar sus las lengas de França o l’Esperanto per exemple. A las Jornadas d’Estiu, lo minjar es automaticament per totis biò-vegan e gessit de circuit brac. Se pòt demandar tanben sens gluten, solide.
La mentalitat deus militants de basa es, segon jo, fòrça tròp natre e generosa ende poder s’acarar au monde politic d’un regime representatiu, on lo mès filotaire ganha. Les ac digoi.
Entre doncas contactes enriquidors divèrses, un polit encontre dambe una hemna. Es pas çò que la frasa poderé deishar pensar, pr’amor que me parlèc justament de sa molhèr. Estar activa au miei d’un partit politic ecologista e lutar endeus drets deus omosexuaus, vaquí dus capèths que pauc de monde poden portar a l’encòp, pr’amor que cau una seriosa energia. Mes es pas tot.
Aquesta hemna me parlèc de l’associacion de la quala s’encuenta e que’s sona “David e Jonathan”, movement omosexuau crestian. Vaquí doncas ara tres capèths, deus quaus dus poden semblar drin antinomics.
David e Jonathan existís oficialament dempuèi 1983. Son nom veng deus dus personatges deus líber de Samuel de la Bíbla, on lo hilh de Saül e lo de Jessè son ligats per una relacion que’s pòt aisidament interpretar coma amorosa. La semblança dambe lo nom deu duet musicau de la annadas 80 es complètament fortuit pr’amor que s’agís dens aqueste cas deus noms vertadièrs deus dus protagonistas.
Soi pas ni crestian ni omosexuau, mes èi vertadièrament enveja de saludar lo combat d’aqueste monde qu’emplegan lor temps a essajar de hèr càder prejujats dens un mitan, diserí, pas favorable. Les balhi un còp de capèth.
Mes lor mission s’estanca pas aquiu, son tanben un lòc d’arcuelh e de dialògue ende personas “omosexualas, bisexualas, e transsexualas en recèrca espirituala”, e, ac podèm pensar, sovent en desarrei pr’amor deu reget d’una part de lor comunautat e a còps tanben de lor familha.
Es quicòm de hèr conéisher, que hè mudar las linhas sus çò que podèm pensar de l’omosexualitat o deu cristianisme. Podèm pensar tanben aus omosexuaus musulmans que patissen sovent dens cèrts paises de discriminacion e sovent tanben d’una repression heròtja, mes que’s volèn totun totjorn musulmans.
Son la pròva que l’esperit uman es mès larg que non pas las parets de las ideologias e deus dògmas. L’Amor tanben.
Entresenhas: https://www.davidetjonathan.com/
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
'Quela procedura que gaita
los que la societat rebuta
pr'amor qu'an chausit dins lor vita
Ni diu, ni mèstre ! Ni diu, ni mèstre !
'Quela paraula d'evangèli
que fai plejar tots los embèfis
e bota dins l'orror civila
de la nobletat e d'estile.
’Quela credada sens roseta
’Quela paraula de profeta
Io, la repete e vos sovete
Ni diu, ni mèstre ! Ni diu, ni mèstre !
(Joan-Pau Verdier, d'aprèp Léo Ferré )
Ente es « l'espiritualitat » chas los 3 cosins dau Abraame, au mitan daus dogmes ?
Perdeque far los LGBTHQ&azerty aurián mestier d'anar chas lurs prosecutors per i trobar quauquares ? Fauta de ne'n aver au cuòu, fau queraque estre colha !
Afe, sauv error de ma poma, avant D&J i aguet Beit Haverim, per los jusieus gais e trabalhats per las creienças. D&J es resmas que la continuitat dau conformisme gai, farjat per lu André Baudry, qu'es de dire « pòs estre gai, mas te fau estre malaüròs, nevrosat e te fau trobar dins las prejeras la consolacion dau pitit Gesus ».
De notar que Beit Haverim fuguet la meijon, a la desbuta, daus musulmans gais que aquí maitot, i a dau monde per se bastir de las nevrosas sus de las surpersticions d'un autre temps.
Fin finalament, vive l'ateïsme.
JP Bertrand
#8 Que òc, me feliciti que las religions reculan davant la rason, e reculan tot cort.
Se m'engani pas, lo mot rason es absent de l'article, mès l'autor es rasonable.
La rason es avant tot la libertat compatible.
#7
Jo, que tròbi rassegurant qu'ua religion e posqui tornar examinar la soa doctrina, e perqué pas dens un sens mei inclusiu.
A tu que t'agrada mei que demorin dens esquèmas completament dogmatics?
Las religions reveladas son anacronicas...
Coma Microsoft, te sòrten de mesas a jorn periodicas...
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari