Opinion
Edat de consentiment sexuau
I a, a còps, idèias que’ns semblan evidentas e limpas, mes s’i soscam un drin, n’ac son pas tan qu’aquò. Se cau tostemps mauhisar de las reaccions a la lèsta en seguida de sangbotits. Cau sovent privilegiar, en mestior juridica, lo cervèth suu còr.
Pensi ara au procés de Pontoise d’un adulte de 28 ans jutjat per aver avut relacions sexualas dambe una gojata d’onze ans. Solide qu’aquò legit, vos buta.
I a pas avut clarament de violéncia (las relacions an perdurat uns dus meses) e doncas, segon lo dret francés, i a avut consentiment de la part de la menora. Es end’aquò que mantuns perpausan de cambiar la lei e d’empachar d’invocar lo consentiment avant 15 ans.
S’analizam lo caminament de la soscadissa, vesèm que lo seriosèr de l’informacion nos hè reagir e sèm escandalizats per l’actitud d’aqueste piri. E pr’aquò sèm mès receptius a la perpausicion de cambiar la lei. E totun, cresi que seré una error.
De qué ditz la lei actuala? Ditz que lo forçament es un crimi e qu’es doncas castigat de 15 ans d’empresonament. Tamben, “Lo hèit, per un major, d’exercir sense violéncia, constrenta, miaça ni suspresa un domau sexuau sus la persona d’un menor de quinze ans es castigat de cinc ans d’empresonament e de 75 000 euros d’esmenda.” (Ordenança n°2000-916 deu 19 de seteme de 2000 - art. 3 (V) JORF 22 seteme de 2000 en vigor lo 1èr de genièr de 2002). Desencusat, mes cinc ans es pas ren.
Aquò vòu díser qu’un adulte a pas lo dret de tocar un-a menor-a sense anar en preson. Aquesta lei me sembla dejà pro clara. Mes l’idèia de prénguer pas mès en compte lo hèit que sia dambe o sense de constrenta pareish drin fòrta.
Aquò significa que la justícia a mens d’elements ende jutjar. Pòt pas hèr la diferéncia entre hèits que podon estar fòrça diferents d’un punt de vista morau. Prenguèm dus exemples opausats:
1/ Un adulte fòrça un-a menor-a dambe violéncia. 2/ Un gojat de 18 ans e una gojata de 15 ans son amoroses e an una relacion sexuala. E doncas aquestes dus cases serén jutjats deu medish biaish? Los jutjes poderén pas mès hèr la diferéncia entre duas situacions? Aquò’s coma copar a la justícia un braç o una camba.
Es aquò que cau evitar. Dens aquestes “ahars de mors”, tot es pas jamès tan simple. A onze ans, ma pròpria sòr ne pareishèva vint e sus las fòtos d’escòla semblava estar la regenta. Quan un acusat respón que sabèva pas que l’auta persona èra tan joena, es sovent un mejan fauç e mauagit de’s deféner, mes pòt estar, un còp de dètz, la vertat.
Es pr’aquò que cau deishar aus jutjes tota la paleta que’us permeterà de pagerar dambe finessa e precision la fauta e la senténcia que cau aplicar.
Pensi ara au procés de Pontoise d’un adulte de 28 ans jutjat per aver avut relacions sexualas dambe una gojata d’onze ans. Solide qu’aquò legit, vos buta.
I a pas avut clarament de violéncia (las relacions an perdurat uns dus meses) e doncas, segon lo dret francés, i a avut consentiment de la part de la menora. Es end’aquò que mantuns perpausan de cambiar la lei e d’empachar d’invocar lo consentiment avant 15 ans.
S’analizam lo caminament de la soscadissa, vesèm que lo seriosèr de l’informacion nos hè reagir e sèm escandalizats per l’actitud d’aqueste piri. E pr’aquò sèm mès receptius a la perpausicion de cambiar la lei. E totun, cresi que seré una error.
De qué ditz la lei actuala? Ditz que lo forçament es un crimi e qu’es doncas castigat de 15 ans d’empresonament. Tamben, “Lo hèit, per un major, d’exercir sense violéncia, constrenta, miaça ni suspresa un domau sexuau sus la persona d’un menor de quinze ans es castigat de cinc ans d’empresonament e de 75 000 euros d’esmenda.” (Ordenança n°2000-916 deu 19 de seteme de 2000 - art. 3 (V) JORF 22 seteme de 2000 en vigor lo 1èr de genièr de 2002). Desencusat, mes cinc ans es pas ren.
Aquò vòu díser qu’un adulte a pas lo dret de tocar un-a menor-a sense anar en preson. Aquesta lei me sembla dejà pro clara. Mes l’idèia de prénguer pas mès en compte lo hèit que sia dambe o sense de constrenta pareish drin fòrta.
Aquò significa que la justícia a mens d’elements ende jutjar. Pòt pas hèr la diferéncia entre hèits que podon estar fòrça diferents d’un punt de vista morau. Prenguèm dus exemples opausats:
1/ Un adulte fòrça un-a menor-a dambe violéncia. 2/ Un gojat de 18 ans e una gojata de 15 ans son amoroses e an una relacion sexuala. E doncas aquestes dus cases serén jutjats deu medish biaish? Los jutjes poderén pas mès hèr la diferéncia entre duas situacions? Aquò’s coma copar a la justícia un braç o una camba.
Es aquò que cau evitar. Dens aquestes “ahars de mors”, tot es pas jamès tan simple. A onze ans, ma pròpria sòr ne pareishèva vint e sus las fòtos d’escòla semblava estar la regenta. Quan un acusat respón que sabèva pas que l’auta persona èra tan joena, es sovent un mejan fauç e mauagit de’s deféner, mes pòt estar, un còp de dètz, la vertat.
Es pr’aquò que cau deishar aus jutjes tota la paleta que’us permeterà de pagerar dambe finessa e precision la fauta e la senténcia que cau aplicar.
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
Es impossible de separar le monde entre dus gropes segond un atge de majoritat sexuala, quina que sia, perque son pas affectivament separablas.
Es la medissa causa amb l'istòria dels gropes dialectals de l'occitan, coma se le monde "interpolar" fosquèssa sense contacte e parlar mixte...
Le macronisme es una vision dualista, manicheana del monde, diviseira del pòble jol regne d'una oligarquia.
De que se mela la justiça? Totjorn a voler destriar lo bian dau mau. Coma lo professor, de qual dreit juja qu'un eleve es bon e l'autre un ase? Qui es lo melhor d'un diplomat o d'un non diplomat? Tota nòstra societat es basada sur lo dualisme , pire que lo catarisme jujar coma una religion dualista.
A tal atge l'òm declara qu'un(a) goiat (a) a tal capacitat. Tot lo monde devria aprener au mesme ritme, esser, major a tal atge. Lo critere es materialiste." Defenda mos dreits" disia una goiata de 11ans dinsq un demaridatge e recitava la leçon que l'avocat li avia suggerar (son dreit d'aver tant d'argent de l'un o l'autre de sos parents).
Dins nòstra societat, i a pus de plaça per la relacion, l'amor de se, de l'autre. Sem elevat dins la competicion, la rivalitat; Tot au lonh de la scolaritat la responsabilitat individuala es pas assegurada.
Quò balha daus adults que son pas responsables; saban belcòp de causas mas lòr manca de comprener la relacion emben l'autre.
L'òm ensenha per lo mental e òm laisse lo còr de biais. L'òm arrieba a una societat o pus degun se parla, o l'òm a paur de l'autre, o l'òm es culpabilisat; i a dau arcelament sexuau, e dau arcelement tot cors. Au pais de la marquisa ren vai pus.
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari