Opinion
Causòtas sus la religion
Despí longtemps, sempre me demandèro a repaus de religion.
1- Perqué los preires, priors, curats e autres capelans non an lo drech de se mariar?
Cal saber qu’avans èra possible e pi i aguèt una interdiccion partent dal sègle 13en e una vigilància per lo respècte d’aquesta interdiccion dins los sègles siguents.
Seria ben que, se lo volguèsson, posquèsson se mariar de preires. Seria una causa logica, coma los autres èssers umans. Permetria d’èsser en contacte amb la realitat de la vita de familha, tocar al pròche.
Subretot que per de crestians d’orient, es possible d’èsser preire e de se mariar.
Per los ortodòxes, es mai nuanciat, es possible de se mariar e de devenir preire. Mas un còup preire, es plus possible de se mariar.
Perqué aquel blocatge. Subretot que las gleisas son sovent sostenguas per de laïcs, de diacres (diàconos) mariats e/o de fremas interessaias per la religion que i passan ben de temps de benvolença.
2- Perqué las fremas pòlon ren devenir capelanas?
Los anglicans permetan d’aver de fremas capelanas. De judius liberals tanben.
3- Perqué interdire lo preservatiu e la gestion de las naissenças per de naissenças desiraias?
Aculhir un enfant dins de condicions bònas, al mens corrèctas, es fondamental.
4- Perqué aver de reticéncias còntra lo biais de viure la sexualitat dals omossexuals?
E totjorn sus lo rapòrt a la religion, coma tot lo monde, d’omossexuals que van a la glèisa, n’i a.
Lo rapòrt a la religion, s’es privat, influencièt fòrça las costumas, lo rapòrt a l’argent, los rapòrts entre gents e la sexualitat tanben. I es que de veire l’estructuracion sociala que fasia d’un temps l’ierarquia catolica (e parier per las zònas protestantas) en Occitània.
Coma per la lenga e la cultura occitana, se cal adaptar per avançar.
Conclusion
Sauperiam que lo Papa aguèt una demanda de repenténcia de la part de Domergue Baudis a prepaus de la Crosaia còntra los catars (e l’Estat poiria far parier devèrs la lenga occitana).
Quora las religions demandaràn perdon per totas lors errors e per servir lo monde? Contrarotlar non. Escotar e acompanhar òc.
1- Perqué los preires, priors, curats e autres capelans non an lo drech de se mariar?
Cal saber qu’avans èra possible e pi i aguèt una interdiccion partent dal sègle 13en e una vigilància per lo respècte d’aquesta interdiccion dins los sègles siguents.
Seria ben que, se lo volguèsson, posquèsson se mariar de preires. Seria una causa logica, coma los autres èssers umans. Permetria d’èsser en contacte amb la realitat de la vita de familha, tocar al pròche.
Subretot que per de crestians d’orient, es possible d’èsser preire e de se mariar.
Per los ortodòxes, es mai nuanciat, es possible de se mariar e de devenir preire. Mas un còup preire, es plus possible de se mariar.
Perqué aquel blocatge. Subretot que las gleisas son sovent sostenguas per de laïcs, de diacres (diàconos) mariats e/o de fremas interessaias per la religion que i passan ben de temps de benvolença.
2- Perqué las fremas pòlon ren devenir capelanas?
Los anglicans permetan d’aver de fremas capelanas. De judius liberals tanben.
3- Perqué interdire lo preservatiu e la gestion de las naissenças per de naissenças desiraias?
Aculhir un enfant dins de condicions bònas, al mens corrèctas, es fondamental.
4- Perqué aver de reticéncias còntra lo biais de viure la sexualitat dals omossexuals?
E totjorn sus lo rapòrt a la religion, coma tot lo monde, d’omossexuals que van a la glèisa, n’i a.
Lo rapòrt a la religion, s’es privat, influencièt fòrça las costumas, lo rapòrt a l’argent, los rapòrts entre gents e la sexualitat tanben. I es que de veire l’estructuracion sociala que fasia d’un temps l’ierarquia catolica (e parier per las zònas protestantas) en Occitània.
Coma per la lenga e la cultura occitana, se cal adaptar per avançar.
Conclusion
Sauperiam que lo Papa aguèt una demanda de repenténcia de la part de Domergue Baudis a prepaus de la Crosaia còntra los catars (e l’Estat poiria far parier devèrs la lenga occitana).
Quora las religions demandaràn perdon per totas lors errors e per servir lo monde? Contrarotlar non. Escotar e acompanhar òc.
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
Perqué los preires, priors, curats e autres capelans non an lo drech de se mariar? Non o pòdon mai, estant que se que non, l'eiretatge material dels prèires difuntats anariái pas mai a la gleisa, mas a lors femnas e enfants, tot bestiassament. L'interdiccion de se maridar faita als preires ven de la volontat d'aparar e d'afortir la riquesa temporala de la gleisa. Totas las parlicadas justificativas que son vengudas après son pas que de cortinas de fum per amagar aquesta mentalitat de "mercants del Temple"…
Perqué las fremas pòlon ren devenir capelanas? Perçò que las societats crestianas primitivas èran mai que tot machistas, e qu'una femna qu'apreniá la lectura, las Escripturas, aquò pudissiá tròp fòrt a emancipacion feminista… E la costuma es demorada.
Perqué interdire lo preservatiu e la gestion de las naissenças per de naissenças desiraias? Permetre preservatius e autres mejans de contracepcion equival a permetre de practicar l'acte carnal pel solet plaser d'o far. Òr los "paires de la glèisa" avián remarcat que lo solet moment de l'existéncia umana ont lor èra impossible de pensar a Dieu èran l'estona de l'acmèa sexuala, punbt paroxistic de plaser ont boti qual que siá al desfís se recitar quina pregària que siá ! Los fondators del cristianisme n'avián deduït qu'èra un "moment diabolic" que son que "los ligams sacrats del maridatge" ne poirián aparar lo crestian, e que, per consequent, se caliá en general mesfisar del plaser, e del plaser sexual mai que tot… Es per aiçò que, segon aquela teoria catecumenica, los crestians serián tenguts de practicar l'acte carnal son que per se multiplicar…
Perqué aver de reticéncias còntra lo biais de viure la sexualitat dals omossexuals? Aquò proven del punt precedent : dos omosexuals que practican l'acte carnal amassa o pòdon pas practicar que pel plaser. E donc, la practica es designda coma "diabolica"…
Bon… après, son las responsas de la gleisa catolica. Concernisson son que los que ne son. Amb la idèas que me fan ieu, fa longtemps qu'a l'edat mejana, m'aurián fait cremar sus un brutlador. Mas avèm la bona sòrt de viure jos una constitucion republicana laïca, que pèca mai que tot per sa lenga de reis…
#8
traduccion de la frasa d'Huxley: "los avesques son coma de tessons, se ne fissatz un cridan totes"
#7 Sètz pas obligat d'escotar e de seguir los préceptes dels curats, que son destinats sonque a las siás "aulhas".
#7 Torni de vos demandar de revirar la frasa de Thomas Huxley en occitan o en catalan. Faguèri set ans d'anglés a l'escòla francimanda mas soi pas capable de comprene lo comentari. Visca l'ensenhament franciman ! De mai, remembri que Jornalet es un jornal occitan.Mercés
D’acòrdi, fagam un pacte. Que los capelans, que son pas sexològs, daissen de s’entrevar de coma bicam, e los qui sèm pas teologians daissaram de nos entrevar de coma prègan.
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari