Opinion
Un deepfake entà Chechnya
Arrés non podie demorar qu’era persecucion de gais en Chechenia e Ingoshia auesse començat per edart: quan se trobèren imatges explicites de nuds masculins en telefòn mobil d’un trafegaire de drògues desvelhèc ua istèria en sen des còrsi der orde qu’arribèc ara populacion. Chechenia, ena Russia meridionau, ei tèrrahems de pogròm, musulmana e tradicionalista.
Era de Chechenia ei ua inesperada crisi de refugiats: non solaments desplace a persones LGTB en quauqui dies mès tanben as sues familhes, que son menaçades e encoratjades a liurar ath sòn hilh o ben a aucir-lo damb es sues pròpries mans entà sauvar er aunor coma se passe enes familhes mès tradicionaus, mès que mès damb victimes hemnes, sus es quaus òm sent ua responsabilitat dirècta deth sòn desaunor.
Eth jornalista d’investigacion David France realize eth documentau guanhador de Sundance. Welcome To Chechnya serà traumatic entà tota era societat occidentau e cau que sigue partejat long de tot eth Mond.
Compde damb ua grana innovacion jornalistica entà protegir era identitat des victimes dera manèra mès digna. Naues cares modelades numericament sus es persones vulnerables que risquen es sues vides, cares que reagissen dera madeisha manèra qu’ac hè eth personatge. Dilhèu auetz entenut a parlar deth deepfake, ua des airines mès potentes entara desinformacion a qui arrés jamès li auie trobat un usatge tan innovant e umanitari e qu’a daurit completament eth pas as jornalistes en aguesta istòria. Non ei ua airina perfeccionada: jamès se pensèc aguest remplaçament de cares entàs lèrmes o entàs emocions negatiues tan complèxes coma es que presenciam mès sabem qu’en futur pòt cambiar entièraments eth mond dera comunicacion.
En tot seguir era tralha deth sòn anterior trabalh, The Death and Life of Marsha P. Johnson, eth realizaire torne a aportar ua larga documentacion audiovisuau entà retratar es dues cares dera madeisha lua: era privada e era publica.
Era cara mès escura e terrorifica dera experiéncia en Chechnya; vidèos interceptadi pes organizacions LGTB que mòstren abusi e quitament assassinats a sang cauda perpetradi pes pròpris familhaus. Cauhaments, viòls e còps de pè ena cara que hèn a pensar en un nau snuff domestic que solament auíem vist en zònes de guèrra e a on eth vidèo de baisha fidelitat cargue es sòns pixels de catarsi d’òdi e de terror.
D’un aute costat, es emissions de television damb es sòns barèms de qualitat contrarotlats, damb es compareishences deth president e era preséncia indiferenta de Putin son era cara mès visibla d’aquera purga damb un patriotisme manifèst qu’a era complicitat deth pòble conservador, que sequestre e torture e hè a desaparéisher sense tralha milèrs de persones damb era complicitat deth pòble deuant deth quau anulle es purgues de sang. Kadyrov ei descrit coma un megaloman e pren ua clara figura antagonistica en tèrmes dramatics, en tot èster era sua cronologia e era des protagonistes parallels, domine as masses damb eth sòn carisme e en tot promòir ua faiçon de vida masculina damb tres principis: “èster en forma, víuer en fe e èster herotge ena guèrra”.
Eth film mos met ena peth d’un aute jornalista aperat David Isteev e d’ua publicista Olga Baranova , dues importantes figures dera associacion LGTB de Russia. Un reportatge de seguiment e convivéncia, camères amagades e entrevistes, e propòse ua cronologia fòrça clara a compdar des prumèrs atacs en 2017 enquiath present e se centre sus un parelh de casi de rescat e extraccion de maximau perilh entàs implicadi. Es testimònis expliquen damb detalh es tortures e menaces qu’an petit, era mès esglasianta ei era tortura der arrat, en era que se sage arténher qu’un arrat grimpe pes budèths dera victima en tot meter-lo en cu dera victima e en tot vessar-i aigua borenta.
Un documentau a on cau préner aire, pr’amor qu’era inseguretat ei constanta e non a cap de sens explicar en paraules eth laguin deth còr. S’auetz vist d’auti documentaus d’investigacion, coma Idrissa, Crònica d’una mort d’un qualsevol, sabetz qu’era comunicacion non verbau ei ua grana part dera violéncia institucionau, e tanben que sense era dimension temporau dera narrativa se pèrden es emocions. Eth jornalisme narratiu da ua cara as istòries pr’amor que mos projectam en eres, coma eri, qu’an projectat ua dusau cara enes protagonistes: era tòca d’aguest documentau ère denonciar ua violacion des drets umans entà qu’aguesta violacion non constituisque un precedent, pr’amor qu’eth pròplèu objectiu podem èster tostemp nosati.
Eth documentari l’a crompat HBO Documentaries enes Estats Units, s’a exibit ena seccion Panorama dera Berlinale mès encara non sabem quina repercussion aurà endacòm. Vesitatz e sostietz en welcometochechnya.com.
Era de Chechenia ei ua inesperada crisi de refugiats: non solaments desplace a persones LGTB en quauqui dies mès tanben as sues familhes, que son menaçades e encoratjades a liurar ath sòn hilh o ben a aucir-lo damb es sues pròpries mans entà sauvar er aunor coma se passe enes familhes mès tradicionaus, mès que mès damb victimes hemnes, sus es quaus òm sent ua responsabilitat dirècta deth sòn desaunor.
Eth jornalista d’investigacion David France realize eth documentau guanhador de Sundance. Welcome To Chechnya serà traumatic entà tota era societat occidentau e cau que sigue partejat long de tot eth Mond.
Compde damb ua grana innovacion jornalistica entà protegir era identitat des victimes dera manèra mès digna. Naues cares modelades numericament sus es persones vulnerables que risquen es sues vides, cares que reagissen dera madeisha manèra qu’ac hè eth personatge. Dilhèu auetz entenut a parlar deth deepfake, ua des airines mès potentes entara desinformacion a qui arrés jamès li auie trobat un usatge tan innovant e umanitari e qu’a daurit completament eth pas as jornalistes en aguesta istòria. Non ei ua airina perfeccionada: jamès se pensèc aguest remplaçament de cares entàs lèrmes o entàs emocions negatiues tan complèxes coma es que presenciam mès sabem qu’en futur pòt cambiar entièraments eth mond dera comunicacion.
En tot seguir era tralha deth sòn anterior trabalh, The Death and Life of Marsha P. Johnson, eth realizaire torne a aportar ua larga documentacion audiovisuau entà retratar es dues cares dera madeisha lua: era privada e era publica.
Era cara mès escura e terrorifica dera experiéncia en Chechnya; vidèos interceptadi pes organizacions LGTB que mòstren abusi e quitament assassinats a sang cauda perpetradi pes pròpris familhaus. Cauhaments, viòls e còps de pè ena cara que hèn a pensar en un nau snuff domestic que solament auíem vist en zònes de guèrra e a on eth vidèo de baisha fidelitat cargue es sòns pixels de catarsi d’òdi e de terror.
D’un aute costat, es emissions de television damb es sòns barèms de qualitat contrarotlats, damb es compareishences deth president e era preséncia indiferenta de Putin son era cara mès visibla d’aquera purga damb un patriotisme manifèst qu’a era complicitat deth pòble conservador, que sequestre e torture e hè a desaparéisher sense tralha milèrs de persones damb era complicitat deth pòble deuant deth quau anulle es purgues de sang. Kadyrov ei descrit coma un megaloman e pren ua clara figura antagonistica en tèrmes dramatics, en tot èster era sua cronologia e era des protagonistes parallels, domine as masses damb eth sòn carisme e en tot promòir ua faiçon de vida masculina damb tres principis: “èster en forma, víuer en fe e èster herotge ena guèrra”.
Eth film mos met ena peth d’un aute jornalista aperat David Isteev e d’ua publicista Olga Baranova , dues importantes figures dera associacion LGTB de Russia. Un reportatge de seguiment e convivéncia, camères amagades e entrevistes, e propòse ua cronologia fòrça clara a compdar des prumèrs atacs en 2017 enquiath present e se centre sus un parelh de casi de rescat e extraccion de maximau perilh entàs implicadi. Es testimònis expliquen damb detalh es tortures e menaces qu’an petit, era mès esglasianta ei era tortura der arrat, en era que se sage arténher qu’un arrat grimpe pes budèths dera victima en tot meter-lo en cu dera victima e en tot vessar-i aigua borenta.
Un documentau a on cau préner aire, pr’amor qu’era inseguretat ei constanta e non a cap de sens explicar en paraules eth laguin deth còr. S’auetz vist d’auti documentaus d’investigacion, coma Idrissa, Crònica d’una mort d’un qualsevol, sabetz qu’era comunicacion non verbau ei ua grana part dera violéncia institucionau, e tanben que sense era dimension temporau dera narrativa se pèrden es emocions. Eth jornalisme narratiu da ua cara as istòries pr’amor que mos projectam en eres, coma eri, qu’an projectat ua dusau cara enes protagonistes: era tòca d’aguest documentau ère denonciar ua violacion des drets umans entà qu’aguesta violacion non constituisque un precedent, pr’amor qu’eth pròplèu objectiu podem èster tostemp nosati.
Eth documentari l’a crompat HBO Documentaries enes Estats Units, s’a exibit ena seccion Panorama dera Berlinale mès encara non sabem quina repercussion aurà endacòm. Vesitatz e sostietz en welcometochechnya.com.
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
I a pas cap de comentari
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari