Opinion
Separatista
Es una de las novetats de la presidéncia Macron: ara la "Republica" lucharà contra lo "separatisme". Sabèm totes qu'aquel mot denóncia en realitat lo fondamentalisme musulman que cercariá d'impausar sas pròprias leis a la rèsta de la populacion, o almens de se n'isolar. Rai, los fanatismes religioses son tostemps estats una menaça per la libertat; e mai cresent en Dieu, sosestimi pas la realitat liberticida de la religion, especialament quand se mescla de politica e de las frustracions o revòltas socialas davant l'injustícia e las discriminacions. Coma sovent, çò poiriam tanben remarcar, los extremismes se noirisson entre eles: per de musulmans la radicalizacion es una responsa al racisme totjorn que mai descomplexat dins la societat francesa, coma o mòstra l'editorialista ultranacionalista e violentament xenofòb Éric Zemmour, convidat dins los mèdias malgrat sas condemnacions judiciàrias per provocacion a l'òdi, e a lor torn de ciutadans jonhon l'extrèma drecha coma reaccion a un islam que lor pareis una menaça. An aqueste prepaus, vos recomandi la lectura d'aqueste grand —e long— article de la jornalista catalana Alba Sidera.
Luènh de baissar la tension, la referéncia al "separatisme" illustra l'endurciment del discors oficial, que fa gaire parlava puslèu de "comunautarisme", per estigmatizar las "comunautats" que voldrián viure segon lors leis. Amb lo mot de separatisme, lo discors oficial se radicaliza, en acusant de grops socials de voler, benlèu per la violéncia, formar de microestats dins lo sant estat francés.
Tornarmai, defendrai ieu lo principi del dialòg de las culturas per favorir la compreneson recipròca, e criticarai l'òrdre social neoliberal que paradoxament quita pas de crear de desòrdres portats per las injustícias socialas e economicas. Tot l'opausat de la politica del govèrn de França, a l'encòp supremacista francesa e pròcapitalista. Una politica de pompièrs piromans.
E ieu, occitan mas tanben catalan e còrs, me pausi aquesta question: se n'i a que se vòlon separar del Reialme dels Francs, perdon: de la Republica Francesa, de qué sortís aquela volontat? A ieu me còsta de demorar unit a un estat que contunha d'exterminar las culturas que fan qual soi uèi. A quinas formacions politicas francesas me pòdi identificar se gaireben totas s'escandalizan amb çaganh quand se prepausa d'oficializar una lenga nòstra al costat de la santa lenga d'Uc Capet? Quand totes refusan quitament las nocions d'autonomia o d'autogovèrn? Quand nos cal estudiar l'istòria del Reialme, perdon: de la Republica, a partir del sol ponch de vista de París? Quand la libertat, l'egalitat e la frairesa, ja mai teoricas que vertadièras, s'arrèstan sul pic quora reclaman de poder viure un pauc en occitan? Quinas amiras nos prepausa una França que nos ofrís pas pus l'espèr del progrès social?
Alavetz me disi que nos caldrà ben separar d'una organizacion politica que nos escantís. Perque volèm pas sonque viure al país: volèm viure.
Luènh de baissar la tension, la referéncia al "separatisme" illustra l'endurciment del discors oficial, que fa gaire parlava puslèu de "comunautarisme", per estigmatizar las "comunautats" que voldrián viure segon lors leis. Amb lo mot de separatisme, lo discors oficial se radicaliza, en acusant de grops socials de voler, benlèu per la violéncia, formar de microestats dins lo sant estat francés.
Tornarmai, defendrai ieu lo principi del dialòg de las culturas per favorir la compreneson recipròca, e criticarai l'òrdre social neoliberal que paradoxament quita pas de crear de desòrdres portats per las injustícias socialas e economicas. Tot l'opausat de la politica del govèrn de França, a l'encòp supremacista francesa e pròcapitalista. Una politica de pompièrs piromans.
E ieu, occitan mas tanben catalan e còrs, me pausi aquesta question: se n'i a que se vòlon separar del Reialme dels Francs, perdon: de la Republica Francesa, de qué sortís aquela volontat? A ieu me còsta de demorar unit a un estat que contunha d'exterminar las culturas que fan qual soi uèi. A quinas formacions politicas francesas me pòdi identificar se gaireben totas s'escandalizan amb çaganh quand se prepausa d'oficializar una lenga nòstra al costat de la santa lenga d'Uc Capet? Quand totes refusan quitament las nocions d'autonomia o d'autogovèrn? Quand nos cal estudiar l'istòria del Reialme, perdon: de la Republica, a partir del sol ponch de vista de París? Quand la libertat, l'egalitat e la frairesa, ja mai teoricas que vertadièras, s'arrèstan sul pic quora reclaman de poder viure un pauc en occitan? Quinas amiras nos prepausa una França que nos ofrís pas pus l'espèr del progrès social?
Alavetz me disi que nos caldrà ben separar d'una organizacion politica que nos escantís. Perque volèm pas sonque viure al país: volèm viure.
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
#8 I-a tanben aquel reprovèrbi african qu'es pas mal tanpauc : "S'as un ennemic grandàs, fai-te pas cagar a ensajar de lo tuar. Assèita-te sul marge del flume, tardaràs pas a veire passar son cadavre."
#3
Que cau mens·hidar-mos deths separatisti araesi de qui e uòlenn dehtrusir era unitath goahcoa enn bèth parlantz un se-dident ehtandard diuergent.
#4 ensagi de m'integrar
Saupre de qu'avia en ment aquel escur conselhièr en com' qu'aguèt l'idèia debila o machiavelica de la causida oficiala del mòt separatisme per parlar (cal sonar un cat un cat) de la question arabò-musulmana en França es un mistèri total.
Nosautres occitans, còrses, bascs o catalans sabem plan çò que vòlon dire separatisme o separatistas. Aquò a pas res a veire amb la problematica de l'emigracion magrebina en general e de l'islamism radical en particular.
A mens qu'aquò siague per aquel govèrn un biais de remandar dins lo mèsma infèrn tota contèsta de son modèl centralista parisenc de drèch divenc sacrat e sanctificat per los sègles dels sègles. Dins aquela amira tot occitan, gilet jaune, djihadista, sobeiranista,o teufaire se podria qualificar de se-pa-ra-tis-ta.
Coma fa pas gaire tre que nasejava dins vòstra dicha quicòm de reborsièr òm vos qualificava lèu-lèu d'erètge o de fachilièr per vos melhor copar la chica. Amb l'ombra del lenhièr qu'èra jamai ben luonhta.
Aquò dich aquelas envoladas liricas d'aquel Macron qu'ensaja de far lo fortalàs mascan mal la panica de l'Estat francès, que coma o-fai judiciosament arremarcar #1« Se frança s'arrapa tan a son roman nacional o a son "modèl" es plan la pròba que la vestidura es a mand de tombar. »
Lo separatisa occitan ara se pòt sentir coma l'Indian Cherokee o Sioux en tren d'agachar America Granda s'espotir a cha pauc.
Dins «l'Estrangier del dedins » Joan Larzac profetic envièjava lo Rus o lo Tartar qu'escrancaria e cremaria un jorn l'arrongància parisenca que nos mastrassèt tant e tant. Sembla que ne sem pas luonh.
perdoneu-me perqué encara no em puc expressar en Occità . Penso que estem entrant en temps que faran canviar moltes coses .
Els espanyols no són res més que una còpia dels jacobins , amanida amb feixisme . Poc a poc , i cada cop més gent està veient com Madrid només viu de expoliar als altres .
París fa el mateix , però malhauradament són més efectius en destruir les llengües que no pas els espanyols ( aragonès , gallec , asturià , basc ( sembla que en recuperació ) i català ) .Ara sembla que París , s'està treient la mascareta i el centralisme cada cop és i serà més angoixant ; necessiten sous , riquesa en temps de crisi , noten la remor i malestar de la gent ; i el sud , aquell sud mensyspreat fins ara , que tenen aquells accents estranys i que en el fons mai ha acceptat completament la dominació . Un bri d'esperança és que una gran part de la població d'Occitània vol que s'ensenyi la llengua ; això és més important del què sembla perquè la flama és viva i seguirà ben viva.
Aquesta crisi i el covid acceleraran els temps , vosaltres esteu al començament , i quan nosaltres els catalans ens en sortim , desprès vindran els valencians , bascos , i augmentarà la presió dels corsos .... El fet que en pocs anys els aranesos podran decidir quina relació voldran tenir amb Catalunya : relació de tu a tu , o bé relació de veïns; per la resta d'Occitània pot ser determinant . Ànims que els vents de la història per primer cop en 800 anys ens comencen a ser favorables .
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari