Opinion
A un òme partent per la chaça
Tèxte legit
A un òme partent per la chaça / Victor Hugo
Òc, l’òme es responsable e rendrá compte un jorn.
Sus quela terra ont l’ombra e l’auròra an lor torn,
Siá l’intendent de Diu, l’intendent onesta.
Trembla a tot abús de poder sus la bèstia.
T’eimatginas donc èsser tau un but finau
Que tu pueschas sens paur devenir infernau,
Voraud, sensuau, voluptuós, feròça,
Eschinar la sauma, extenuar la ròssa,
En li crebant los uelhs engraissar l’ortolan,
E massacrar los bòscs tres o quatre còps l’an ?
Queu gai chaçaire armant son laç o son fusilh,
Confina a l’assassin, tòca au sacrilegi,
Pensar, veiquí ton but, viure, veiquí ton drech.
Tuar per jauvir, non. Creses donc que quò siá
Per balhar bon gost a la calha rostida
Que lo solelh balha un bernat a l’ortrija ?
Penh l’amora o rogís la grana dau sorbier ?
Diu que fai los auseus ne fai pas lo gibier.
Victor Hugo, Darriera gerba (Œuvre Posthume)
À un homme partant pour la chasse / Victor Hugo
Oui, l’homme est responsable et rendra compte un jour.
Sur cette terre où l’ombre et l’aurore ont leur tour,
Sois l’intendant de Dieu, mais l’intendant honnête.
Tremble de tout abus de pouvoir sur la bête.
Te figures-tu donc être un tel but final
Que tu puisses sans peur devenir infernal,
Vorace, sensuel, voluptueux, féroce,
Échiner le baudet, exténuer la rosse,
En lui crevant les yeux engraisser l’ortolan,
Et massacrer les bois trois ou quatre fois l’an ?
Ce gai chasseur, armant son fusil ou son piège,
Confine à l’assassin et touche au sacrilège.
Penser, voilà ton but ; vivre, voilà ton droit.
Tuer pour jouir, non. Crois-tu donc que ce soit
Pour donner meilleur goût à la caille rôtie
Que le soleil ajoute une aigrette à l’ortie,
Peint la mûre, ou rougit la graine du sorbier ?
Dieu qui fait les oiseaux ne fait pas le gibier.
Victor Hugo, Dernière Gerbe (Œuvre posthume)
Òc, l’òme es responsable e rendrá compte un jorn.
Sus quela terra ont l’ombra e l’auròra an lor torn,
Siá l’intendent de Diu, l’intendent onesta.
Trembla a tot abús de poder sus la bèstia.
T’eimatginas donc èsser tau un but finau
Que tu pueschas sens paur devenir infernau,
Voraud, sensuau, voluptuós, feròça,
Eschinar la sauma, extenuar la ròssa,
En li crebant los uelhs engraissar l’ortolan,
E massacrar los bòscs tres o quatre còps l’an ?
Queu gai chaçaire armant son laç o son fusilh,
Confina a l’assassin, tòca au sacrilegi,
Pensar, veiquí ton but, viure, veiquí ton drech.
Tuar per jauvir, non. Creses donc que quò siá
Per balhar bon gost a la calha rostida
Que lo solelh balha un bernat a l’ortrija ?
Penh l’amora o rogís la grana dau sorbier ?
Diu que fai los auseus ne fai pas lo gibier.
Victor Hugo, Darriera gerba (Œuvre Posthume)
À un homme partant pour la chasse / Victor Hugo
Oui, l’homme est responsable et rendra compte un jour.
Sur cette terre où l’ombre et l’aurore ont leur tour,
Sois l’intendant de Dieu, mais l’intendant honnête.
Tremble de tout abus de pouvoir sur la bête.
Te figures-tu donc être un tel but final
Que tu puisses sans peur devenir infernal,
Vorace, sensuel, voluptueux, féroce,
Échiner le baudet, exténuer la rosse,
En lui crevant les yeux engraisser l’ortolan,
Et massacrer les bois trois ou quatre fois l’an ?
Ce gai chasseur, armant son fusil ou son piège,
Confine à l’assassin et touche au sacrilège.
Penser, voilà ton but ; vivre, voilà ton droit.
Tuer pour jouir, non. Crois-tu donc que ce soit
Pour donner meilleur goût à la caille rôtie
Que le soleil ajoute une aigrette à l’ortie,
Peint la mûre, ou rougit la graine du sorbier ?
Dieu qui fait les oiseaux ne fait pas le gibier.
Victor Hugo, Dernière Gerbe (Œuvre posthume)
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#5 Non, ni l’òme ni mai dieu non son pas responsables.
Sus aquel mond ont l’ombra e l’auròra an lor torn,
Tot intendent non i es que lo mal demiurgue,
e cossí voldriatz que ne foguèsse onèste ?
E non es cap de bèstia en aquel paure mond
que non saupèra pas èsser presa d'una autra,
e mai lo vèrmi prim un jorn vos manjarà,
aligat a la mosca blava e al tavan.
Imaginatz benlèu èsser lo but final
d'aquel infèrn sornàs que vos servís de gàbia ?
Car sense esfòrç tostemps i estaretz infernals,
esclafats sense escapa al sol marrit principi.
Voracis, sensuals, voluptuóses, ferotges,
vos a pastat lo mond dins la vòstra carn cèga.
Espleitar tot e totes e patir sense pausa
d'anar subrespleitats per d'autres, aquò's la via !
Podètz caçar, pescar, o pàisser sonque d'èrbas,
tostemps per subreviure ben vos caldrà tuar.
Mas tuar per jausir, non : quò non es digne !
Aprep la propaganda vegan tardarem pas a n'aver per la scientologia, vertat ? E fai avançar l'occitan ?
La vida se noirís de la mòrt. Se ne vos volètz plànher, vos podètz adreissar dirèctament al Creator d'aqueste fotut monde, tot pastat de patiment, d'orror e de mal.…
"Que ferait-on des pauvres bêtes si on ne les mangeait pas ?“ (Victor Hugo)
https://www.femmeactuelle.fr/cuisine/news-cuisine/quels-etaient-les-plats-preferes-de-victor-hugo-2108442
I a pas belcòps de peissons que siajan vegetarians o mesme vegans. Tots los peissons minjan un autre peisson sens se pausar de las questions, content d'aver trobat de la nuridura.
La busa minja los petits polets; la pola minja daus vermes de terras.
Se minjara belcòp mens de vianda que s'en es minjat a partir de las annadas 1960 mas se minjara
de la vianda pendent enguera de nombrosas annadas perqu'es un problem economic. Las melhora poma se troban dins lo pais ente i a lo mai d'ors perque las crotas de l'ors son bonas per far frojar e fructifiar lo pomier.
Que seria la vita sens los grands carnivòres?
Que quò es la vita? Chau ben morir un jorn e si la pola es tuada per l'òme o per lo renard ente es la diferença per ela. Zo sabam, aura qu'i a una vita apres la mòrt. I a pas un diu que punis mas daus esser uman que s culpabilisan.
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