Opinion
Acamparauladas encantairas?
Amb la campanha presidénciala es vengut lo temps dels “mitings” coma dison en francés. Mas, de veire femnas, òmes, joves, vièlhs, recampats a picar dins las mans coma de monilhs de temps en quora tot bolegant lor drapèl pelhon d’un caire de l’autre fa pensar al temps vièlh. Dirètz çò que voldrètz, mas de veire una candidata o un candidat quilhat solet sus l’empont coma un paissèl a batarelar sas prepausicions es pas d’una modernitat grandassa.
Ont es passat lo temps de las acampadas electoralas festivas e encantairas? Lo temps ont de cantairas o de cantaires de mestièr o amators venián portar prodèl a lor candidata o candidat. Abans d’assistir al discors politic assistissiatz al concèrt de musica pels plaser bèl de totas e totes. E de cantar e de dançar dins aquelas acampadas festivas encantairas abans plaça a politica far.
E uèi? Ont ne sèm? Las imatjas al fenestron d’aqueles “mitings” d’aquesta darrièra campanha electorala semblan pas brica festius. A veire aquelas tropeladas silenciosas e masquetadas a escotar la votz de lor mèstre o de lor mestressa semblan pas a la fèsta vertadièrament. Tristassas a morir. Es ora de cambiar. Mas, cambiar cossí ?
Es temps que los “mitings” virèsson acamparauladas. Que la paraula davalaira plaça faguèsse a las paraulas montairas. Vesi ben una acamparaulada amb paraula bailada als caumaires, trimaires, cèrcamonedas, cèrcaplaças... per presentar lo programa de la candidata o del candidat que sostenon. Quin pòt melhor parlar del caumatge qu’una caumaira o un caumaire?
Puèi bailar la paraula als escobilhaires, fornièrs, pastissièrs, peirièrs, fustièrs, maselièrs... per anonciar e defendre lo programa de lor candidata o candidat. Quin pòt melhor parlar dels besonhs del mestièr d’escolhaire qu’un escobilhaire?
E persègre pels metges, infirmièras, ensenhaires , jutges, emplegats ... cadun a lor torn venir presentar lo programa de lor candidata o candidat preferit.
E per clavar lo tot cineastas, contaires, cantaires, artistas de totas menas... per clavar l’acamparaulada. Es temps de tornar a una paraula publica fòrta , gaujosa, amistosa per un avenidor de convivéncia, prètz e paratge dins la patz e la libertat! Perqué lo programa de cada candidat seriá pas sintetizat dins de cançons que serián cantadas a cada acamparaulada?
D’aquel temps las candidatas o los candidats se clavarián la maissa çò que li empachariá benlèu de se gastar la votz e de temps en quora de lor estalviar de contar sornetas!!!
Ont es passat lo temps de las acampadas electoralas festivas e encantairas? Lo temps ont de cantairas o de cantaires de mestièr o amators venián portar prodèl a lor candidata o candidat. Abans d’assistir al discors politic assistissiatz al concèrt de musica pels plaser bèl de totas e totes. E de cantar e de dançar dins aquelas acampadas festivas encantairas abans plaça a politica far.
E uèi? Ont ne sèm? Las imatjas al fenestron d’aqueles “mitings” d’aquesta darrièra campanha electorala semblan pas brica festius. A veire aquelas tropeladas silenciosas e masquetadas a escotar la votz de lor mèstre o de lor mestressa semblan pas a la fèsta vertadièrament. Tristassas a morir. Es ora de cambiar. Mas, cambiar cossí ?
Es temps que los “mitings” virèsson acamparauladas. Que la paraula davalaira plaça faguèsse a las paraulas montairas. Vesi ben una acamparaulada amb paraula bailada als caumaires, trimaires, cèrcamonedas, cèrcaplaças... per presentar lo programa de la candidata o del candidat que sostenon. Quin pòt melhor parlar del caumatge qu’una caumaira o un caumaire?
Puèi bailar la paraula als escobilhaires, fornièrs, pastissièrs, peirièrs, fustièrs, maselièrs... per anonciar e defendre lo programa de lor candidata o candidat. Quin pòt melhor parlar dels besonhs del mestièr d’escolhaire qu’un escobilhaire?
E persègre pels metges, infirmièras, ensenhaires , jutges, emplegats ... cadun a lor torn venir presentar lo programa de lor candidata o candidat preferit.
E per clavar lo tot cineastas, contaires, cantaires, artistas de totas menas... per clavar l’acamparaulada. Es temps de tornar a una paraula publica fòrta , gaujosa, amistosa per un avenidor de convivéncia, prètz e paratge dins la patz e la libertat! Perqué lo programa de cada candidat seriá pas sintetizat dins de cançons que serián cantadas a cada acamparaulada?
D’aquel temps las candidatas o los candidats se clavarián la maissa çò que li empachariá benlèu de se gastar la votz e de temps en quora de lor estalviar de contar sornetas!!!
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
Aaaah ! Trincaments d'amors....
Crèsi que vau pas poder escapar d'escriure la pregariá a Santa Rompelomina.
Vertat que n'en parl:i n'en parli, aquò rai s'enscriu dins una istòria, i porai pas escapar es de far....
L'amor serà totjorn mai fort que la mort tant que i aurà d'èssers umans sus tèrra!
As plan rason!
Macron a decopat la vita en tres: los jòunes, los adults, los vielhs e a chacun, a attribuat un protocole a qui devem obeissença que sinon sem menaçats de segregacion. I a d'autres divisions coma la separacion daus medecins de lòrs pacientela e d'autres. L'autoritarisme deven la lei.
Mas, i a pas de vielh ni, de jòunes. Avem tots lo mesme atge. Avem l'atge de nòstra enfant interior, que mepresenta l'inocença, l'enveja de prener la vita a bras lo còrps, a rire, jugar, chantar, Es çò que l'om sonna : la flamba de l'amor, la flamba de la consciençaa, consciença d'eser un eser uman e non una machina, un object, una consciença d'amor sens fin. S'aimar se-mesme, respectar los autres l'environament.
A Montsegur an fan cramar daus còrps fisicas mas la flamba de l'amor daus catars es totjorn dins nòstre còr. Es temps de la ravivar a la fin d'aquel mes a l'ocasion de la comemoracion dau fogier de Montsegur.
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari