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Creses que la discriminacion lingüistica es una forma de racisme?

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Comentaris

Joanon Albi
8.

#7 Per remembre...

"Tout ce que je puis vous dire, c'est ceci : je hais par-dessus tous les gens exubérants. Or tous les Méridionaux gueulent, ont un accent qui m'horripile, et par-dessus le marché, ils font des gestes. Non, entre ces gens qui ont de l'astrakan bouclé sur le crâne et des palissades d'ébène le long des joues et de grands flegmatiques et silencieux Allemands, mon choix n'est pas douteux. Je me sentirai toujours plus d'affinités pour un homme de Leipzig que pour un homme de Marseille. Tout, du reste, tout, excepté le Midi de la France, car je ne connais pas de race qui me soit plus particulièrement odieuse! »
— Joris-Karl Huysmans, Joris-Karl Huysmans parlant du patriotisme français in " Joris-Karl Huysmans " interviewé par A. Meunier, fascicule no 263 de la série Les Hommes d'aujourd'hui, Vanier, 1885.


e un autre plan polit:

« L’homme du Midi n’est pas porté au travail régulier et intense, à l’initiative individuelle, à l’action privée ; il trouve plus commode de vivre en s’appuyant sur le groupe de la famille, des amis, des voisins, du clan, de l’État. Ce régime social développe plutôt le type du frelon que de l’abeille. Il favorise un égoïsme qui se dissimule sous les apparences menteuses de la solidarité. Son plus beau triomphe est d’avoir acclimaté en France cette politique alimentaire qui permet aux intrigants de vivre sur le budget et aux dépens des travailleurs. C’est ainsi que le Midi pousse insensiblement la France dans la voie où sont déjà engagées la Grèce, l’Italie et l’Espagne : c’est la voie de la décadence »
— Edmond Demolins, sociologue conservateur, 1898

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Terric Lausa Quilhan
7.

Se, coma basa de trabalh, prenètz la raça per definir lo racisme, ne cal anar cercar la definicion e aquí tanben se pòt veire que la raça non se definís pas coma la color de la pèl o la forma dels pels. La lenga e la cultura son d'elements d'identificacion d'una raça, coma o mòstran las definicions que campan dins lo Trésor de la langue française o lo Larouse per exemple:

"Ensemble de personnes qui présentent des caractères communs dus à l'histoire, à une communauté, actuelle ou passée, de langue, de civilisation sans référence biologique dûment fondée"

"Catégorie de classement de l'espèce humaine selon des critères morphologiques ou culturels, sans aucune base scientifique et dont l'emploi est au fondement des divers racismes et de leurs pratiques. (Face à la diversité humaine, une classification sur les critères les plus immédiatement apparents [couleur de la peau surtout] a été mise en place et a prévalu tout au long du XIXe siècle. Les progrès de la génétique conduisent aujourd'hui à rejeter toute tentative de classification raciale chez les êtres humains)".

La dicriminacion lingüistica contra la lenga occitana aquí tanben apareis coma una forma de racisme.

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Jan l’Aisit
6.

Au pregond que’s carré demandar çò qu’i a a la cauç d’aquesta actitud tipica deus ciutadans francés (bèths occitans comprés, malaja) : rejècte arrequinhat de cap a las "autas" lengas, que sii lo breton, lo vietnamenc o l’anglés. En resumint hèra, que son shord e mècs, e lo parallèl dab los grècs antics n’ei pas faus : que considèran tota auta lenga coma ua galamanha shens forma.
Mes lo mond autorn que vira, l’informacion tanben, e n’ac pòden pas mei ignorar : la tèrra qu’ei poblada d’arramats de monde naturaument o professionaument bilingües, trilingües e mei medish, de còps que i a. Atau la loa sufisença lingüistica se sembla hòrt a un complèx d’inferioritat/superioritat (que mespresan o que denigran çò qui’us supèra).

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JC Dourdet
5.

D'acòrd coma Emmanuèl, qu'es queraque mielhs de conservar la diferéncia de sens entre racisme e discriminacion e mai los usatges sociaus linguistics àian balhat aura un sens mai large a racisme. Lo racisme tòca a l'èsser e qu'es una discriminacion sistemica e essencialista. Quand se parla de racisme linguistic, qu'es que balhen au mot racisme lo sens que l'i es vengut comun de discriminacion (o -fobia qu'es plan en usatge a l'ora d'aura) mas franchament, metre sus lo mesma plan una discriminacion au drech de l'èsser que nautres occidentaus, au mins los òmes "blancs eteros cis", som a mila legas d'eimaginar çò que pòt èsser, e una discriminacion, segur greva, au drech de la linga o de quauquaren mai que tòca pas a l'èsser mas a una construccion sociala o pusleu un usatge sociau (manca a essencializar la linga coma fasent partida de l'èsser mas me semblariá una entraupa enganaira, fai partida de l'identitat sociala mas pas mai).
Me sembla que tend en mai a demesir en mai las consequéncias per las victimas de racisme vertadier. Per contra, m'es 'vis que lo mot "racisme" se pòt acceptar per totas las discriminacions tocant a l'èsser coma la misoginia, l'identitat de genre (que tòca ben a l'identitat d'èsser e pas nonmàs sociala), la nanofobia (discriminacion au drech daus nans), la gròssofobia probable etc.
Que ne'n pensatz vautres ? Benleu m'engane.

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Àngel Blanc
4.

#3 Totalament d'acòrdi ambe tu!! Cal totjorn ensajar de se sarrar del sens vertadièr quitament si l'usatge aflaquís, devia o denatura aqueste sens.
Compreni lo ressentit de Terric Lausa que sovent lo nòstre accent o l'usage de mots occitans dins lo nòstre parlar francés nos pòt desservir fàcia a l'administracion o a de personas qu'an perduda lor natura (sabètz los que parlan de "províncias"...). L'oral del CAPES es un bon exemple de çò que se pòt passar, mas pòt èsser pièger dins d'unas bèlas escòlas. Mas aquí parièr, es de glotofobia, una discriminacion basada sul fach lengatgièr. Es pas nòu... Vos fau pensar al sens originari de "barbares" acò dels Grècs...

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