Opinion
Mainatges abandonats: de qué avem paur?
Dens lo monde sancèir, o au mens dens los mediàs francés, se parlava sonque d’aquò...
Enfin dus jorns de long, davant de passar a una auta causa.
Mes, jo, me sentiri tot esmauvut...
Solide que n’en coneishem a pièlas, de las maishantas navèras de cap aus mainatges de tots país, mès aquesta m’arribèt au bon moment, quan los nins, adara que son grans docetament deishan l’ostau: acabats los arrísers e las pelejas, lo silenci chic a chic torna gahar l’espaci atau de balhar plaça aus saunèis. Alavetz se’n torna lo passat, o mei lèu, un mesclat deus espers, de las nhafraduras e deus bonurs que se debanèren i a pausa. D’aqueth viatge docet, s’impausa la destriga de las valors que permitèren de bastir una vita .
D’aqueste film que conta lo temps passat, l’acte d’educacion damòra l’aventura la mei prigonda que poscori víver. Lo men ròtle que s’acaba? Qu’ic puirèi perlongar, un chic, mes de fèiçon navèra e portar pèira, un còp de mei...Benlèu un chic milhor.
Atau, jo, me sentiri tot esmauvut...
Contava la radiò, los dròlles empresonats a las pòrtas d’Euròpa, dens los campatges de “refugiés”: drollets abandonats, desmairats, ahamiats, a véser violentats... A las pòrtas d’Euròpa! Tant prep d’en çò nòste, deishavam se debanar la misèria mei prigonda, de cap aus mainatges, aus que lo mens s’ic ameritan, aus que tots avem dever de portar au milhor com possible dinc a l’atge gran. Vergonha d’aquesta ràdio qu’eslissava de tira aprèp cap au fot, vergonha d’aquesta indiferència...
Jo, mainat, me sentiri tot esmauvut...
Cambiarèi pas aqueth monde malaut, mès egau se pòdi ajudar un d’aqueths petits a se tirar de l’in·hern, aurí hèit per eth un chic de mon dever d’uman e jo qu’auri ganhat de miar a espelir una vita nava.
Mailèri, telefonèri, escrivori a totas las còlas que portèren l’informacion dens los mediàs... Digun se’n mainava e per tota responsa, trobèri plan sovent sonque lo silenci. Fin finau, decidiri de pausar la question aus servicis sociaus. Una dauna responot de tira au telefona e me falut explicar au mei brac lo perdequé de mon aperet: n’avè pas de temps de pérder, qu’ic sentiri de tira.
Assajèri de contar mon ahar, au milhor com possible, los uelhs virats cap a la montra e probable que sabori pas tant destrigar lo tot, la dauna m’estanquèt casí de tira:
— Sénher, açí qu’èm un servici professionau, vos fau anar véser las associacions!
— Mès egau, Dauna, totas me dishuren de non pas se mainar d’aquò, qu’ètz plan lo servici deus drollets abandonats? Solide qu’ic son!
— Sénher, vos ic torni díser: açí es un servici professionau, se voletz guardar un mainatge, vos fau emplenhar lo dossier de formacion, passar lo diplòmi e ne’n har lo vòste mestier. Mès, auratz los que vos balharam e aqueths nins “refugiés” que parlatz, los coneishem pas.
— Dauna, pas jamei, volori cambiar un mestier que m’agrada...Suenhar un drollet abandonat es totjorn un mestier?
— Solide, me responot la Dauna e urosament...Qu’èm monde deus seriós.
Ací tanben qu’avem de deishar har los professionaus, qui, eths, saben: l’empatia per guarir lo mau de l’amna es com la potinga deu mau de pèth, lo “Mytosil”. E com lo “Mytosil”, l’empatia ne deisha pas traça, un còp lo mau acabat tot a desapareishut! Aqueth vielh Jesús, dab sas paraulas d’amor, s’en pòt tornar dens la preistòria, los professionaus saben com har e çò que fau har.
Atau deishèri la conversa, aqueth monde es pas men...
Enfin dus jorns de long, davant de passar a una auta causa.
Mes, jo, me sentiri tot esmauvut...
Solide que n’en coneishem a pièlas, de las maishantas navèras de cap aus mainatges de tots país, mès aquesta m’arribèt au bon moment, quan los nins, adara que son grans docetament deishan l’ostau: acabats los arrísers e las pelejas, lo silenci chic a chic torna gahar l’espaci atau de balhar plaça aus saunèis. Alavetz se’n torna lo passat, o mei lèu, un mesclat deus espers, de las nhafraduras e deus bonurs que se debanèren i a pausa. D’aqueth viatge docet, s’impausa la destriga de las valors que permitèren de bastir una vita .
D’aqueste film que conta lo temps passat, l’acte d’educacion damòra l’aventura la mei prigonda que poscori víver. Lo men ròtle que s’acaba? Qu’ic puirèi perlongar, un chic, mes de fèiçon navèra e portar pèira, un còp de mei...Benlèu un chic milhor.
Atau, jo, me sentiri tot esmauvut...
Contava la radiò, los dròlles empresonats a las pòrtas d’Euròpa, dens los campatges de “refugiés”: drollets abandonats, desmairats, ahamiats, a véser violentats... A las pòrtas d’Euròpa! Tant prep d’en çò nòste, deishavam se debanar la misèria mei prigonda, de cap aus mainatges, aus que lo mens s’ic ameritan, aus que tots avem dever de portar au milhor com possible dinc a l’atge gran. Vergonha d’aquesta ràdio qu’eslissava de tira aprèp cap au fot, vergonha d’aquesta indiferència...
Jo, mainat, me sentiri tot esmauvut...
Cambiarèi pas aqueth monde malaut, mès egau se pòdi ajudar un d’aqueths petits a se tirar de l’in·hern, aurí hèit per eth un chic de mon dever d’uman e jo qu’auri ganhat de miar a espelir una vita nava.
Mailèri, telefonèri, escrivori a totas las còlas que portèren l’informacion dens los mediàs... Digun se’n mainava e per tota responsa, trobèri plan sovent sonque lo silenci. Fin finau, decidiri de pausar la question aus servicis sociaus. Una dauna responot de tira au telefona e me falut explicar au mei brac lo perdequé de mon aperet: n’avè pas de temps de pérder, qu’ic sentiri de tira.
Assajèri de contar mon ahar, au milhor com possible, los uelhs virats cap a la montra e probable que sabori pas tant destrigar lo tot, la dauna m’estanquèt casí de tira:
— Sénher, açí qu’èm un servici professionau, vos fau anar véser las associacions!
— Mès egau, Dauna, totas me dishuren de non pas se mainar d’aquò, qu’ètz plan lo servici deus drollets abandonats? Solide qu’ic son!
— Sénher, vos ic torni díser: açí es un servici professionau, se voletz guardar un mainatge, vos fau emplenhar lo dossier de formacion, passar lo diplòmi e ne’n har lo vòste mestier. Mès, auratz los que vos balharam e aqueths nins “refugiés” que parlatz, los coneishem pas.
— Dauna, pas jamei, volori cambiar un mestier que m’agrada...Suenhar un drollet abandonat es totjorn un mestier?
— Solide, me responot la Dauna e urosament...Qu’èm monde deus seriós.
Ací tanben qu’avem de deishar har los professionaus, qui, eths, saben: l’empatia per guarir lo mau de l’amna es com la potinga deu mau de pèth, lo “Mytosil”. E com lo “Mytosil”, l’empatia ne deisha pas traça, un còp lo mau acabat tot a desapareishut! Aqueth vielh Jesús, dab sas paraulas d’amor, s’en pòt tornar dens la preistòria, los professionaus saben com har e çò que fau har.
Atau deishèri la conversa, aqueth monde es pas men...
Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.
Evolve Esthetique Clinic offers affordable hair weaving, FUE, eyebrow hair transplant, and PRP therapy. Consult with surgeons for hair transplantation and surgery without any side effects.
#3 Las metempsicosis de la Comtèssa-Papèta-Gramaticiana-Crepuscularia-Pesamezzo-De Samosate qu'ensaja inalassablament de botar lo fuoc amb de cendres trebolassas me daissan de longa sens votz.
Galèjada ? Experiènçia mediologica dau CNRS ? Joc-concors amagat ? Satira trufarèla dau neo-fascism ?
Transa chamanica ? Interferèncias galacticas ?
Pessamessa de Samosate, auretz poscut vo'n téner a vòsta prumèra frasa. Qué vèn hèser ací lo rèste de vòstes prepaus ont repepílhatz a tot invèrs au bas d'un article plenh d'umanitat ?
d'encar'pauc oblidavi l"autra ideologia mortifèra dau XX°sègle : lo communisme qu'a agut fach de desenas de milions de victimas, descendent en linha drecha de la terror de Robespierre , de la revolucion francesa e dau regne de la vertut e dire que vuèi que vuèi n'i a que son encara vertuos ! e que defenson la burqa, lo burkini e lo sagatatge hallal deis anhèus !
europenc, occitans, francés, sortetz vostres mocadors e ploratz de lagremas en abonde, s'apren a vautres, siatz responsables de tot se li a de "nins "refugiats abandonats; e lei fonccionaris dei servicis sociaus li podon ren, refusan de te ne balhar un, ço qu'a ieu m'estona pas gaire qu'aici dins la republica dei valors, s'un cop voletz adoptar un enfant, avetz de comptar sus dos ans de formalitats. aquelei guerrasen Africa e en Asia son congreiadas per lo fanatisme religios musulman e lei pais occidentaus que li son intervenguts l'an fach a tusta-limbusta, mai aquo es a la marja. dins lo fons, totis leis ingredients per qu'esclatèsse un conflicte murtirer, feroç, crudéu e impietados èran aqui presents dins'aqueles pais tocats per la guerra: una demografia galopanta e una ideologia religiosa mortifèra. e aquo vos remembra ren ? dins la primiera mitat dau sègle XX, en Europa? lo nacionalisme, una ideologia parierament mortifera, que de milions d'omes se son immolats d'espereli sus l'autar d'una religion imperiosa qu'exigissiá son sacrifici, amb de segur leis enfants abandonats, leis orfanèus, lei massacres, lei populacions desplaçadas ? En tot cas, sus lei cendres cauds dau conflicte, ei pas jamai vengut à l'idèa d'un filosof o d'un pensaire, qu'aquo èra la fauta dei pais musulmans e d'Allah lo misericordios... Eriam nautres qu'aviam pecat e degun aurre, disi pecat, siouplèt, legissetz fauta criminala contra l'umanitat o tota autra formulacion laïca e sortigueriam pas lei mocadors
Vòstre comentari es a mand d’èsser validat. Per terminar lo procès de validacion, vos cal encara clicar sul ligam qu’anatz recebre per e-mail a l’adreiça qu’avètz indicada.
Escriu un comentari sus aqueste article
Senhala aqueste comentari